Heeft u een vraag?

Veelgestelde vragen

  • Komen jullie op locatie langs om in te meten?
    Ja, naar aanleiding van uw bezoek aan een van onze showrooms of na telefonisch overleg, maken wij een afspraak om de situatie ter plekke te beoordelen en u te adviseren over de mogelijkheden. Op dat moment nemen wij direct de maatvoeringen op.
  • Moet ik een afspraak maken om langs te komen in de showroom?
    U bent niet verplicht om een afspraak te maken om langs te komen in onze showrooms. Wel adviseren wij in het weekend en in de zomerperiode om een afspraak te maken. Tip: Om u zo goed mogelijk te helpen is het fijn als u een globale afmeting en foto’s meeneemt naar de showroom.
  • Monteren jullie door heel Nederland?
    Om onze kwaliteit en snelle service te kunnen waarborgen focussen wij ons op de regio Zuid-Holland. Echter willen wij voor grote en unieke projecten nog wel eens een uitzondering maken.
  • Waarom staan er geen prijzen op jullie website?
    Zonwering is maatwerk en de prijs hangt af van meerdere factoren. Daarom bekijken wij altijd eerst uw situatie voordat wij een prijsindicatie geven.
  • Hoe lang duurt de montage van een product?
    De duur van een montage hangt af van meerdere factoren, zoals het type product, de hoeveelheid en de montagesituatie. Wanneer wij langs komen voor het inmeten van de producten kan de betreffende vertegenwoordiger op basis van deze factoren een schatting geven voor de duur van een montage.
  • Ik heb een storing op een van jullie zonweringsproducten, wat moet ik nu doen?
    Dat is natuurlijk erg vervelend, maar wij staan tijdens openingstijden altijd voor u klaar. Vul hier het reparatieformulier in en wij nemen zo snel als mogelijk contact met u op.
  • Verkopen jullie ook losse onderdelen?
    Ja, wij verkopen ook losse onderdelen, maar deze zijn alleen in de showroom van Naaldwijk verkrijgbaar. Het is verstandig als u eerst met ons contact opneemt voor u langskomt of wij het onderdeel wel op voorraad hebben
  • Moet ik een vergunning hebben voor het plaatsen van een terrasoverkapping?
    Zij- en voorgevelsituatie meestal wel, achtergevel vaak niet. Een vergunningscheck kunt u uitvoeren op omgevingsloket.nl Mocht een vergunning noodzakelijk zijn dan kunnen wij dit traject voor u laten verzorgen.
  • Ik heb geen fundering in mijn achtertuin, kan ik dan een glazen overkapping plaatsen?
    Ja, dat kan. Indien nodig, verzorgen wij ook een fundering voor de betreffende terrasoverkapping. Onder de terrasoverkapping boren wij schroeven de grond in waar de palen van de overkapping op worden gemonteerd. Wanneer u ervoor kiest om de terrasoverkapping dicht te maken leggen wij ook onder de wanden funderingen aan.
  • Hoe maak ik een glazen overkapping schoon?
    U kunt bij uw aankoop het beste direct kiezen voor een schuifbare glazen overkapping. Deze kunt u van binnenuit schoonmaken. Bij een vaste glazen overkapping is dit lastiger. Hierbij kunt u met een telescoopstok met borstel vanaf de voorkant van de overkapping het glas schoonmaken. Gebruik hierbij warm water en zeep (driehoek, groene zeep).
  • In welke frequentie moet ik de terrasoverkapping schoonmaken?
    Dit hangt van de weersinvloeden af. Indien u vlakbij zee woont (binnen een straal van 25 km) dient u de aluminium profielen vier keer per jaar schoon te maken. Sommige van onze leveranciers hebben standaard in hun collectie een seaside quality lakwerk, welke beter bestand is tegen weersinvloeden en welke maar twee keer per jaar schoongemaakt hoeft te worden.
  • Verwijderen jullie de oude zonwering of moet ik dit zelf doen?
    Wij ontzorgen u volledig. Dit betekent dat wij, naast het monteren, ook het demonteren en afvoeren van de bestaande zonwering voor u verzorgen.
  • Ik zie wafelvorming in mijn zonweringdoek, kan ik hier iets aan doen?
    Nee, wafelvorming kan voor komen ter hoogte van de naden, zoomen of in het midden van een doek. Door de dubbele dikte van het doek ontstaat er een verschil in diameter bij het oprollen van het doek. Dit is een eigenschap van een zonwering met doek.
  • Ik zie strepen in mijn doek is dit normaal?
    Ja, dit is helaas inherent aan een zonweringdoek. Deze ontstaan bij de confectie, de assemblage of de plaatsing nadien. Het gevolg is dat op de plaats van de vouwen en knikken een donkere streep zichtbaar wordt, die lijkt op een potloodstreep (vooral zichtbaar bij lichte kleuren) of een lichte streep die lijkt op een krijtstreep (vooral zichtbaar bij donkere kleuren).
  • Mijn doek is kapot, kan dit gerepareerd worden?
    Wanneer uw doek is gescheurd bij de naden kan dit helaas niet gerepareerd worden. In andere gevallen adviseren wij een nieuw doek. Het is namelijk een kostbaar traject om het kapotte doek te demonteren, op te sturen naar de fabrikant, en vervolgens weer te monteren op uw zonwering. Daarnaast zijn deze doeken vaak te vuil om door de machines te gaan. Het beste is om een nieuw doek in de bestaande zonwering te plaatsen. De kosten liggen vrijwel gelijk aan het oude doek repareren. Wij komen persoonlijk langs om het nieuwe doek in te meten en deze in bestelling te nemen.
  • Hoe maak ik de binnenkant van de lamellen van mijn rolluiken schoon?
    U kunt de voorkap van het rolluik demonteren (bij inbouw is dit helaas niet mogelijk) door links en rechts een schroefje weg te halen. U kijkt nu direct tegen de binnenkant van de lamellen aan. Door het rolluik in kleine stukjes te laten zakken kunt u de lamellen een voor een schoonmaken.
  • Het doek van mijn terras zonwering hangt door, is dit normaal?
    Het doek staat bijna altijd onder een permanente spanning dankzij een systeem van springveren. De naden en zomen spelen een belangrijke versterkende rol, maar moeten tegelijkertijd de meeste spanning opvangen. Wanneer het doek opgerold wordt, komen de naden bovenop elkaar te liggen waardoor ze platgedrukt worden, en dit zorgt voor een hogere spanning. Daardoor kunnen naden en zomen licht uitgetrokken worden, en zelfs een beetje doorhangen wanneer de zonwering uitgerold wordt.
  • Hoe maak ik het doek van mijn zonwering schoon?
    U heeft alleen lauw water en een zachte borstel nodig om het doek schoon te maken. Wanneer u wel agressieve schoonmaakmiddelen en/of een harde borstel maakt u de beschermlaag op het doek kapot.
  • Kan ik mijn terras zonwering gebruiken met regen?
    Ja, u kunt de zonwering gebruiken bij een lichte regenbui, als een hellingshoek van 14 graden gerespecteerd wordt, en op voorwaarden dat het doek goed onderhouden wordt. In geval van normale of langdurige regenval, moet het doek opgerold blijven teneinde schade te voorkomen.
  • Kan mijn zonweringsdoek nat opgerold worden?
    Ja, dit kan maar dan moet het doek dezelfde dag of de dag erna weer uitgestuurd worden om te drogen. Anders kan het doek gaan schimmelen. Bij temperaturen rond het vriespunt is het niet verstandig het doek nat op te rollen. Na het inrollen kan het doek vast vriezen. Ook kan het doek iets meer gaan plooien.
  • Tot welk temperatuur kan ik mijn zonwering gebruiken?
    Onder de 4 graden Celsius wordt het afgeraden om de zonwering te bedienen. Bij vorst kan er ijsafzetting ontstaan en het doek kan stijf worden. U dient dan de zonwering niet met geweld te bedienen en in bevroren toestand dient u de zonwering niet te gebruiken. Let op: houd de beweging in de gaten en druk bij een stokkende beweging direct op de stop-knop. Na het ontdooien kunt u de zonwering weer bedienen. Bij automatische besturing, deze uitschakelen wanneer vorst verwacht wordt. Ook onze diverse lamellen producten mogen niet met vorst bediend worden.
  • Welke garanties heb ik bij Vitrona?
    Vitrona is lid van ROMAZO. Romazo is een keurmerk die ervoor zorgt dat u als eindgebruiker zorgeloos kunt genieten van de producten die geleverd zijn door leveranciers die aangesloten zijn bij deze organisatie. Bedrijven die bij Romazo zijn aangesloten hebben vakmanschap, kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Het keurmerk focust zich op de productgroepen zonwering, rolluiken en buitenleven, een organisatie die dus precies in ons straatje valt. Lees hier alles over ons keurmerk Romazo en de zekerheden die het u geeft.

Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons.

kom voor advies en een demonstratie naar onze

showroom!