Heeft u een vraag?

Veelgestelde vragen

  • Komen jullie op locatie langs om in te meten?
    Ja, naar aanleiding van uw bezoek aan een van onze showrooms of na telefonisch overleg, maken wij een afspraak om de situatie ter plekke te beoordelen en u te adviseren over de mogelijkheden. Op dat moment nemen wij direct de maatvoeringen op.
  • Hoe lang duurt de montage van een product?
    De duur van een montage hangt af van meerdere factoren, zoals het type product, de hoeveelheid en de montagesituatie. Wanneer wij langs komen voor het inmeten van de producten kan de betreffende vertegenwoordiger op basis van deze factoren een schatting geven voor de duur van een montage.
  • Hebben jullie acties?
    Ja, wij hebben vaak interessante acties voor u. Op onze actie pagina vindt u alle lopende acties terug.
  • Waarom staan er geen prijzen op jullie website?
    Zonwering is maatwerk en de prijs hangt af van meerdere factoren. Daarom bekijken wij altijd eerst uw situatie voordat wij een prijsindicatie geven.
  • Verwijderen jullie de oude zonwering of moet ik dit zelf doen?
    Wij ontzorgen u volledig. Dit betekent dat wij, naast het monteren, ook het demonteren en afvoeren van de bestaande zonwering voor u verzorgen.
  • Moet ik een vergunning hebben voor het plaatsen van een terrasoverkapping?
    Zij- en voorgevelsituatie meestal wel, achtergevel vaak niet. Een vergunningscheck kunt u uitvoeren op omgevingsloket.nl Mocht een vergunning noodzakelijk zijn dan kunnen wij dit traject voor u laten verzorgen.
  • Ik heb geen fundering in mijn achtertuin, kan ik dan een glazen overkapping plaatsen?
    Ja, dat kan. Indien nodig, verzorgen wij ook een fundering voor de betreffende terrasoverkapping. Onder de terrasoverkapping boren wij schroeven de grond in waar de palen van de overkapping op worden gemonteerd. Wanneer u ervoor kiest om de terrasoverkapping dicht te maken leggen wij ook onder de wanden funderingen aan.
  • Ik zie wafelvorming in mijn zonweringdoek, kan ik hier iets aan doen?
    Nee, wafelvorming kan voor komen ter hoogte van de naden, zoomen of in het midden van een doek. Door de dubbele dikte van het doek ontstaat er een verschil in diameter bij het oprollen van het doek. Dit is een eigenschap van een zonwering met doek.
  • Mijn doek is kapot, kan dit gerepareerd worden?
    Wanneer uw doek is gescheurd bij de naden kan dit helaas niet gerepareerd worden. In andere gevallen adviseren wij een nieuw doek. Het is namelijk een kostbaar traject om het kapotte doek te demonteren, op te sturen naar de fabrikant, en vervolgens weer te monteren op uw zonwering. Deze kosten liggen vrijwel gelijk aan die van een nieuw doek. Daarnaast zijn deze doeken vaak te vuil om door de machines te gaan. Het beste is om een nieuw doek in de bestaande zonwering te plaatsen. Hiervoor komen wij persoonlijk langs om het nieuwe doek in te meten en deze in bestelling te nemen.
  • Hoe maak ik een glazen overkapping schoon?
    U kunt bij uw aankoop het beste direct kiezen voor een schuifbare glazen overkapping. Deze kunt u van binnenuit schoonmaken. Bij een vaste glazen overkapping is dit lastiger. Hierbij kunt u met een telescoopstok met borstel vanaf de voorkant van de overkapping het glas schoonmaken. Gebruik hierbij warm water en zeep (driehoek, groene zeep).
  • In welke frequentie moet ik de terrasoverkapping schoonmaken?
    Dit hangt van de weersinvloeden af. Indien u vlakbij zee woont (binnen een straal van 25 km) dient u de aluminium profielen vier keer per jaar schoon te maken. Sommige van onze leveranciers hebben standaard in hun collectie een seaside quality lakwerk, welke beter bestand is tegen weersinvloeden en welke maar twee keer per jaar schoongemaakt hoeft te worden.
  • Hoe maak ik de binnenkant van de lamellen van mijn rolluiken schoon?
    U kunt de voorkap van het rolluik demonteren (bij inbouw is dit helaas niet mogelijk) door links en rechts een schroefje weg te halen. U kijkt nu direct tegen de binnenkant van de lamellen aan. Door het rolluik in kleine stukjes te laten zakken kunt u de lamellen een voor een schoonmaken.
  • Monteren jullie door heel Nederland?
    Om onze kwaliteit en snelle service te kunnen waarborgen focussen wij ons op de regio Zuid-Holland. Echter willen wij voor grote en unieke projecten nog wel eens een uitzondering maken.
  • Moet ik alles van tevoren betalen of erna?
    Wij hanteren een aanbetaling van 30%. Na oplevering ontvangt u de eindfactuur van 70%.
  • Welke garanties heb ik bij Vitrona?
    Vitrona is lid van ROMAZO. Romazo is een keurmerk die ervoor zorgt dat u als eindgebruiker zorgeloos kunt genieten van de producten die geleverd zijn door leveranciers die aangesloten zijn bij deze organisatie. Bedrijven die bij Romazo zijn aangesloten hebben vakmanschap, kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Het keurmerk focust zich op de productgroepen zonwering, rolluiken en buitenleven, een organisatie die dus precies in ons straatje valt. Lees hier alles over ons keurmerk Romazo en de zekerheden die het u geeft.

Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons.

kom voor advies en een demonstratie naar onze

showroom!